Deşi compania Apple a refuzat iniţial să lanseze o versiune mai mică a celebrului produs iPad, Steve Jobs afirmând în câteva rânduri că tabletele cu ecrane mici sunt inutile, preluarea puterii de către Tim Cook a adus şi o schimbare a acestei poziţii. Lansat la finele toamnei lui 2012, iPad Mini s-a bucurat de un succes semnificativ şi a îngenuncheat vânzările modelului iPad 4th generation, însă sfârşitul lui 2013 a adus o interesantă schimbare a gusturilor cumpărătorilor.
În primul trimestru al anului trecut, iPad Mini a reprezentat 60 de procente din totalul vânzărilor de terminale iOS, incluzând aici tabletele iPad 4th generation sau iPad 2 şi telefonul iPhone 5. Conform Consumer Intelligence Research Partners (CIRP), sfârşitul anului a adus o interesantă schimbare a preferinţelor utilizatorilor, aceştia optând mai degrabă pentru mai marele iPad Air decât pentru cele două modele de iPad Mini.
Conform datelor publicate, iPad Air şi-a adjudecat 41 de procente din totalul vânzărilor de tablete iPad din luna decembrie a anului trecut, în timp ce modelele iPad 4th generation şi iPad 2, dintre doar care ultimul mai este comercializat oficial de către Apple, şi-au adjudecat 13, respectiv 5 procente. Dacă iPad Mini a fost un succes în prima parte a anului, acesta a reuşit să convingă acum doar 25 de procente din vânzări, în timp ce noul iPad Mini cu Retina Display s-a mulţumit cu o felie de numai 16 procente.
Chiar dacă vânzările mici de tablete iPad Mini cu Retina Display pot fi puse pe seama disponibilităţii reduse a acestui model, schimbarea generală a preferinţelor utilizatorilor rămâne însă vizibilă. Un sondaj de opinie ar putea clarifica motivele acestor schimbări de preferinţe, însă în lipsa acestuia, putem specula totuşi o posibilă cauză.
iPad Mini nu a fost doar o tabletă Apple mai mică şi mai uşoară, ci şi una sensibil mai ieftină. În condiţiile în care modelul original a devenit cam depăşit din punct de vedere al puterii hardware iar modelul nou cu ecran Retina a fost lansat la un preţ mai ridicat, cumpărătorilor s-au văzut puşi în faţa unui număr limitat de opţiuni şi au preferat să cumpere modelul Air decât sa aştepte modelul Mini cu Retina Display deoarece diferenţa de preţ era insuficient de motivantă iar modelul mare devenise oricum mai subţire şi mai uşor. Acest aspect ne face să credem că vânzările mari ale modelului original iPad Mini nu au fost conduse în mod obligatoriu de ergonomia superioară, ci doar de preţ.