Tabletele nu se vând la fel de bine ca în trecut, conform celui mai recent raport IDC. Se pare că piaţa a scăzut în 2019 cu 1,5% faţă de 2018, în ciuda faptului că anumiţi producători au înregistrat creşteri în vânzări în ultimele 12 luni. Se pare că faptul că ecranele telefoanelor devin din ce în ce mai mari, iar tabletele nu necesită upgrade la fel de des sunt unele dintre motivele pentru care utilizatorii nu simt nevoia să cumpere la fel de multe astfel de dispozitive precum în trecut. Cum era de aşteptat, compania Apple conduce de la distanţă această piaţă.
Întreaga piaţă de tablete la nivel mondial este de 144 miliaone de unităţi, cifră care reprezintă vânzările tuturor companiilor în toate regiunile. Din aceste 144 de milioane, Apple a livrat aproximativ 50 de milioane, adică mai mult decât dublu decât Samsung, compania care este pe locul doi în topul producătorilor de tablete. La distanţă considerabilă în urmă este şi Huawei cu 14 milioane, iar Amazon începe să recupereze teren cu 13 milioane.
Dintre aceste companii, Apple a reuşit să înregistreze o creştere de 15,2% faţă de 2018, iar Amazon o creştere de 9,9%. Samsung, în schimb, a scăzut cu 7,2%, în timp ce Huawei a scăzut cu 3,5% şi lenovo cu 4,2%. Restul companiilor care sunt puse „la grămadă”, au scăzut de asemenea cu 16,6%. Astfel, cu numai două companii în creştere, s-a înregistrat o scădere cu numai 1,5%.
Cea mai bine vândută tabletă în trimestrul 4 din 2019 a fost modelul iPad generaţia 7, cu ecran de 10.2”, care a reprezentat 65% din vânzările Apple. Acest model a fost prezentat în septembrie 2019, ceea ce sugerează că modelele mai scumpe precum iPad Pro 2018, iPad Air 3 şi iPad Mini 5 nu au fost la fel de căutate odată ce a apărut o alternativă mai ieftină.
Topul IDC nu include şi dispozitivele convertibile, ci numai dispozitivele de tip „tabletă”, cu ecran detaşabil, sau care sunt livrate fără tastatură.