La sfârşitul anului trecut, platforma software Android deţinea trei sferturi din totalul vânzărilor trimestriale, iar acesta şi-a continuat încet ascensiunea pentru a atinge acum 80 de procente. În ciuda vânzărilor bune, cota de piaţă Apple a scăzut uşor, iar Windows Phone a atins cea mai mare cotă de piaţă din istoria sa.
Conform Strategy Analytics, în cel de-al doilea trimestru al acestui an s-au vândut aproape 230 de milioane de smartphone-uri, iar 182,6 milioane dintre acestea, adică 79,5%, au fot motorizate de platforma Android. Acum un an, Android avea o cotă de piaţă de aproape 70 de procente. Ca o consecinţă a afluxului masiv de terminale Android noi, şi distribuţia versiunilor platformei s-a modificat vizibil. Android 4 rulează acum pe 63 de procente din numărul total de telefoane activate, versiunea 4.1.x fiind cea mai populară, cu o cotă de 34%.
În cursul celor trei luni analizate, Apple s-a bucurat de vânzări neaşteptat de bune pentru terminalele iPhone, însă platforma rivală de la Google a crescut şi mai mult. Deşi compania a vândut circa 31,2 milioane de telefoane, cota sa de piaţă a atins doar 13,6 procente, în scădere de la cele 16,6 procente de acum un an.
Aflată pe locul trei, platforma Windows Phone a convins 8,9 milioane de cumpărători, aceasta atingând astfel o cotă de piaţă de 3,9 procente. Distanţa faţă de locul secund este încă mare, însă această cotă de piaţă este cea mai mare atinsă de platforma Microsoft până acum.
Creşterile vânzărilor de telefoane Android şi Windows Phone s-au făcut în detrimentul platformelor BlackBerry OS, Symbian, Bada şi celorlalte opţiuni mai mărunte, care au înregistrat o scădere anuală abruptă: de la 10,4 procente de piaţă la numai 3 procente. Aceste cifre le completează pe cele recente publicate de IDC, care înfăţisează însă situaţia producătorilor individuali.