Apple a anunţat ieri seară rezultatele financiare pentru ultimul trimestru fiscal al acestui an, perioadă corespunzătoare celui de-al treilea trimestru calendaristic. Spre deosebire de rivalul său Samsung, care trece printr-o perioadă dificilă, Apple a anunţat vânzări, venituri şi profituri în creştere, singura excepţie fiind gama iPad, care continuă pe panta descendentă.
În cele trei luni care s-au încheiat la sfârşitul lui septembrie, Apple a avut venituri de 42,1 miliarde de dolari, în creştere cu 12 procente de la valorile atinse în aceeaşi perioadă a anului trecut şi peste aşteptările bursei. Profitul obţinut a fost de 8,5 miliarde de dolari, şi el aflat într-o creştere de la an la an de 13 procente. Marja profitului a fost de 38 de procente, în urcare cu un punct.
Meritul acestor rezultate financiare bune îi revine terminalului iPhone. Apple a vândut în aceste trei luni 39,2 milioane de telefoane, în creştere cu aproape 16 procente de la cele 33,8 unităţi livrate în aceeaşi perioadă a anului trecut. Un salt vizibil au făcut şi vânzările de sisteme Mac, acestea atingând cifra-record de 5,52 milioane de unităţi, ceea ce i-a permis companiei să devină cel de-al cincilea producător mondial de PC-uri şi să depăşească aşteptările pieţei cu o creştere anuală consistentă de 21 de procente.
Celebra tabletă iPad continuă să dezamăgească însă pentru cel de-al treilea trimestru consecutiv. În aceste trei luni, Apple a vândut 12,3 milioane de unităţi, o scădere de 13 procente de la cele 14,08 milioane unităţi vândute acum un an. Motivele acestei scăderi sunt diverse, pe această listă putând trece asaltul producătorilor Android consacraţi, ritmul mai lent în care utilizatorii îşi actualizează tabletele şi plafonarea hardware şi software a produselor Apple. Tot în scădere sunt şi vânzările de player-e multimedia iPod, dar acest lucru nu mai este de multă vreme o surpriză.
Privite prin prisma veniturile, contribuţiile gamelor de produse hardware Apple la venituri au fost de 56,2% pentru iPhone, 12% pentru iPad, 14% pentru Mac şi 1% pentru iPod, La acestea se adaugă contribuţia de 10,9% a serviciilor digitate iTunes şi cea de 3,5% a accesoriilor.