BlackBerry KeyONE a reprezentat o întoarcere la design-ul clasic, chiar dacă a mers pe componente mid-range pentru un preţ destul de ridicat. Acest lucru s-a reflectat şi în vânzări, compania reuşind să livreze mai puţin de un milion de unităţi al întregii game de dispozitive, însă acestea reprezintă momentan doar un prim pas în relansarea brandului. Compania speră că vechii fani ai telefoanelor cu tastatură vor continua să încerce modelele sale, fiind acum confirmat un model nou numit Key2, care va fi lansat foarte curând.
Chiar dacă nu avem noi detalii oficiale despre noul smartphone cu tastatură fizică, BlackBerry a publicat pe contul oficial de Twitter o imagine care dezvăluie numele Key2, cât şi data la care va avea loc prezentarea oficială. Evenimentul de lansare poartă numele „An Icon Reborn”, sugerând că va fi inspirat de vechile modele din gama Bold, ultimele dispozitive din gama de smartphone-uri cu tastatură şi sistem de operare BlackBerry OS. Acesta va începe pe 7 iunie la ora 10:00 a New York-ului, adică 17:00 în Bucureşti.
Key2 nu este un smartphone pe care BlackBerry şi TCL l-au putut ţine secret, imagini cu acesta fiind prezente pe internet de câteva luni bune. Din imaginile disponibile, putem observa o carcasă mai subţire faţă de prima generaţie, un sistem dual camera pe partea din spate, un ecran pe format neobişnuit şi o construcţie din metal şi plastic. Plasticul pare să fie similar cu cel de pe KeyONE, cu o textură plăcută atingerii şi probabil un strat de vopsea cauciucată, care să ofere o prindere mai bună în mână.
Nu avem informaţii despre specificaţiile interne ale telefonului, însă dacă va păstra tradiţia modelului precedent, vom avea de a face cu un chipset din gama mid-range superioară, probabil Snapdragon 660, minimum 4 GB memorie RAM şi un display de rezoluţie înaltă (o variaţie de QHD). Key2 va fi echipat şi cu un jack de căşti, un buton fizic personalizabil şi butoane capacitive pentru navigaţie.
Probabil că vom mai primi diverse „leak-uri” în săptămânile care urmează, întrucât nicio companie nu mai reuşeşte în ultimii ani să îşi păstreze secretele înainte de momentul lansării oficiale.