În timp ce utilizatorii telefoanelor Galaxy S10 Plus reclamă probleme cu funcţionarea conexiunii 4G LTE, se pare că şi modelul 5G are anumite probleme, telefonul nereuşind să transfere conexiunea de internet mobil către reţeaua LTE, dacă semnalul 5G este insuficient.
Potrivit experienţelor relatate de utilizator din Coreea de Sud, telefoanele Samsung Galaxy S10 5G pierd complet conexiunea la internet atunci când părăsesc raza de acoperire 5G. În mod normal, telefoanele 5G trebuie să facă în mod automat tranziţia la reţele 4G LTE, la fel cum dispozitivele de generaţie mai veche comută din reţeaua 4G în 3G pentru a păstra accesul la internet în zonele cu acoperire mai slabă.
Indicând probleme de firmware, telefoanele Galaxy S10 5G rămân deconectate după ce ies din raza de acoperire 5G şi au nevoie de câteva reporni pentru a funcţiona din nou în modul 4G LTE.
La nivel de hardware, modemul X55 dezvoltat de Qualcomm pentru a oferi conectivitate 5G este un modul separat de chipsetul Snapdragon 855 în care sunt găzduite capabilităţile pentru reţele LTE. Drept consecinţă, sincronizarea celor două dispozitive de reţea pentru a funcţiona în mod transparent necesită un efort suplimentar la partea de software.
Momentan, Samsung şi operatorii telecom sud-coreeni sunt prinşi în schimburi de acuzaţii reciproce. Pe de o parte, operatorii reţelelor de telefonie declară că şi-au actualizat releele de comunicaţii 5G la ultima versiune de software, iar Samsung dă asigurări că a aplicat deja propriile optimizări software pentru a asigura tranziţia lină între diferitele tipuri de reţele mobile. Prinşi la mijloc, fanii Samsung care s-au ambiţionat să fie primii posesori de telefoane 5G rămân să se descurce cum pot cu problemele de început ale reţelelor de comunicaţii 5G.