HTC a dat greş cu noua linie smartphone, vânzările scad cu 30%

06.12.2011
HTC a dat greş cu noua linie smartphone, vânzările scad cu 30%

HTC nu prea reuşeşte să atragă interesul utilizatorilor cu actuala linie smartphone şi încheie luna noiembrie cu vânzări dezamăgitoare, mai mici cu 30% faţă de luna precedentă. Tendinţa este cu atât mai îngrijorătoare în contextul apropierii sezonului cumpărăturilor de iarnă, marcat de obicei cu o creştere a vânzărilor şi rotunjiri importante ale veniturilor.

telefoane mobile HTC

Compania nu a explicat motivele scăderii abrupte a cererii pentru produsele sale, însă acestea sunt uşor de înţeles. HTC ne-a bombardat în ultima perioadă cu foarte multe modele noi de telefoane, majoritatea produse de calitate, bine construite, dar cu un design prea puţin diversificat, care pur şi simplu nu mai reuşeşte să atragă atenţia publicului.

Vânzările pentru luna noiembrie au scăzut la 1.03 miliarde dolari, faţă de 1.46 miliarde în luna octombrie. Cu adevărat îngrijorătoare este scăderea cu aproape 20% faţă de aceiaşi perioadă a anului 2010, când HTC a înregistrat pentru luna noiembrie vânzări de 1.27 miliarde dolari.

Chiar dacă este prea devreme să comparăm HTC nu Nokia, cert este că ambele companii au nevoie să se reinventeze pentru a supravieţui în piaţa tot mai dinamică a telefoanelor inteligente şi tablete.

În prezent HTC se bucură de un număr destul de mare de fani, însă aceştia nu sunt nici pe departe la fel de numeroşi şi devotaţi precum cei ai unor competitori cu greutate, cum este Apple. În lipsa unor facilităţi de producţie cu resurse comparabile gigantului Samsung, HTC nu poate miza prea mult pe modele cu un design extravagant, prin care să-şi seducă utilizatorii. În schimb, compania a pus accentul mai mult pe servicii şi software personalizat, dar şi aici fără prea mare entuziasm.

Din păcate pentru HTC, dotări software precum Sense UI încep să-şi piardă din importanţă pe măsură ce Google continuă să îmbunătăţească interfaţa nativă a sistemului de operare Android, astfel că HTC are nevoie mai mult decât oricând să se concentreze asupra produsului în sine şi nu dotările suplimentare, riscând altfel să apuce pe acelaşi drum ca şi Nokia.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News