UPDATE 17.06.2019: Huawei a recunoscut că a greşit atunci când a livrat reclame către telefoanele utilizatorilor fără acord explicit şi a scos imaginile cu reclame de pe serverele sale. Utilizatorii sunt acum încurjaţi să şteargă imagnile care au fost trimise către telefoanele lor:
„Dragi utilizatori, vă muţumim pentru comentariile oneste şi ne cerem scuze pentru neplăcerile în utilizare pe care vi le-am cauzat.
Vă informăm că am dat jos acele imagini care apăreau pe ecranul de blocare de pe serverele noastre şi că nu ar trebui să mai apară pe dispozitivele voastre.
Pentru imaginile deja descărcate pe telefoanele voastre, le puteţi şterge parcurgând următorii paşi:
Original: Reclamele au devenit o parte din experienţa obişnuită de utilizare a oricărui dispozitiv conectat la internet, însă în general, acestea apar doar atunci când accesezi un site sau serviciu online, nu şi direct în sistemul de operare al acestuia. Huawei crede că ecranul de blocare al telefoanelor este un mediu bun pentru afişarea de reclame, livrând către anumiţi utilizatori câteva fundaluri de ecran care fac reclamă serviciului Booking.com, o aplicaţie care vine pre-instalată pe dispozitivele companiei.
Huawei a făcut o actualizare a funcţiei Magazine Unlock de pe anumite smartphone-uri Huawei. Aceasta în mod normal, schimbă fundalul telefonului de fiecare dată când ecranul este aprins cu unul nou, dintr-o colecţie. Compania pare să fi adăugat la această colecţie şi câteva peisaje în care este inclus logo-ul Booking.com, practic făcând reclamă către utilizatorii telefoanelor fără ca aceştia să îşi ofere acordul.
Pentru a scăpa de aceste reclame, utilizatorii trebuie să schimbe modul de afişare al fundalurilor pentru ecranul de blocare. Pot face asta prin selectarea unui fundal static, fie din fotografiile proprii, fie din colecţia oferită de Huawei. De asemenea, pot intra manual în Magazine Unlock şi să şteargă fotografiile cu logo-ul Booking manual. Desigur, această acţiune nu oferă certitudinea că Huawei nu va livra şi alte reclame în viitor prin update-uri, sau că aceste fotografii nu vor apărea din nou după o perioadă.
Având în vedere situaţia în care Huawei se află în acest moment, planul său pentru viitor pe piaţa de smartphone-uri fiind destul de incert, supărarea fanilor care folosesc deja produsele nu ar trebui să fie o prioritate pentru companie. Deja mulţi sunt îngrijoraţi despre ce se va întâmpla cu dispozitivele lor, întrucât nu este clar dacă vor mai primi sau nu actualizări software.