Sensor Tower a publicat raportul său trimestrial pentru piaţa de aplicaţii de mobil, anunţând astfel că aceasta a crescut cu 23,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Atât AppStore-ul Apple, cât şi magazinul Google Play au înregistrat creşteri similare, ceea ce sugerează că toţi utilizatorii, indiferent dacă sunt pe iOS sau pe Android cheltuie mai mult pe aplicaţii şi servicii mobile. Totuşi, Apple rămâne liderul în vânzări şi venituri, reuşind să facă vânzări aproape duble faţă de întreaga piaţă de aplicaţii Android cu o cotă de piaţă mult mai mică (aproximativ 20%, faţă de 80% pe Android).
Întreaga piaţă de aplicaţii şi servicii mobile a adus venituri de 21,9 miliarde de dolari la nivel mondial în trimestrul al treilea din 2019, o creştere semnificativă de la cele 17.9 miliarde din aceeaşi perioadă a anului 2018. Împărţirea pe sisteme de operare este destul de simplă: aproape două treimi din aceşti bani se duc la Apple: 14,2 miliarde (creştere cu 22,9% faţă de 2018 pentru AppStore), în timp ce ultima parte se duce la Google: 7,7 miliarde de dolari (creştere cu 24%).
Desigur, aceşti bani nu se duc direct în buzunarele Apple şi Google. Din aceşti bani, doar 30% ajung la deţinătorii magazinelor, restul fiind banii dezvoltatorilor aplicaţiilor şi serviciilor. Este curios însă cum AppStore reuşeşste să facă încasări atât de mari în comparaţie cu Play Store, în condiţiile în care cele mai multe download-uri au loc pe Play Store (de trei ori mai multe), acest magazin având de patru ori mai mulţi clienţi.
Sunt interesante însă topurile celor mai populare aplicaţii şi celor care fac cei mai mulţi bani. Sensor Tower a realizat patru clasamente, câte două pentru fiecare categorie: aplicaţii şi jocuri.
Aplicaţia care a făcut cei mai mulţi bani în T3 2019 pare să fie Tinder, cu încasări de 233 milioane de dolari la nivel mondial, o sumă care adună atât vânzările de servicii prin AppStore, cât şi pe cele din Google Play Store.
Se pare însă că jocurile sunt în continuare o sursă mai mare de venit decât aplicaţiile în spaţiul mobil.
PUBG Mobile a încasat aproape 500 de milioane de dolari în ultimele trei luni (496, mai exact) de la utilizatorii AppStore şi PlayStore. Această valoare este dublă faţă de cea încasată de cea mai populară aplicaţie care oferă servicii.