Apple continuă să piardă teren în marile pieţe de desfacere din Europa şi India, unde gama de telefoane iPhone dă semne tot mai evidente că şi-a pierdut strălucirea de altă dată, utilizatorii preferând în schimb terminale bazate pe Android venite de la producătorii precum Samsung, Sony şi LG.
Citeşte şi:
VIDEO: vezi cât de tare va fi FIFA 14
Primul contact cu noul joc din seria NFS
GTA V – imagini noi şi un bundle exclusiv
Potrivit studiului întocmit de IDC, tendinţele observate în piaţa europeană de telefoane inteligente nu sunt deloc favorabile pentru Apple, compania pierzând în numai un an 11% din cota de piaţă, dispozitivele iOS reprezentând acum doar 20% din totalul vânzărilor în piaţa smartphone, faţă de 25% în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Între timp, dispozitivele cu sistem Android continuă ascensiunea punctând la începutul acestui an o creştere anuală de 14% . Potrivit statisticilor furnizate de Google, numărul dispozitivelor cu sistem Android livrate în intervalul Q1 2013 a depăşit 21.9 milioane unităţi, oglindind o cotă de piaţă crescută la 69%, faţă de 55% măsuraţi în intervalul Q1 2012.
Privită în ansamblu, piaţa smartphone trece însă printr-o perioadă de contracţie, care reflectă înrăutăţirea condiţiilor economice observate în majoritatea ţărilor occidentale, unde veniturile în scădere disponibile consumatorilor au drept consecinţă o scădere accentuată a vânzărilor în domeniul smartphone premium. Fiind unul dintre producătorii care activează exclusiv în acest segment de piaţă, Apple resimte puternic efectele crizei economice europene, pierzând teren în faţa producătorilor de telefoane cu Android.
Viitorul nu arată deloc bine pentru Apple nici în piaţa din India, unde compania a fost exclusă la începutul acestui an din topul celor mai importanţi 5 producători smartphone, raportat la numărul de vânzări. În această ţară cu peste 1.2 miliarde locuitori, majoritatea având un nivel de trai foarte modest, gama smartphone Android a fost propulsată la o cotă de piaţă ce depăşeşte 90%, obţinută preponderent din vânzări de telefoane low-end, cu preţ adecvat pentru puterea de cumpărare a economiei locale.