Piaţa smartphone a scăzut în cursul primului trimestru al acestui an cu mai bine de 9 procente, anunţă un raport publicat de agenţia taiwaneză TrendForce, această evoluţie fiind provocată de cererea sub aşteptări a pieţei chineze. În acest interval, Samsung şi-a recăpătat locul fruntaş în topul producătorilor, în timp ce chinezii de la Huawei au reuşit să se poziţioneze pe locul al treilea.
În cursul primelor trei luni ale acestui an, producătorii de smartphone au reuşit să vândă 291,2 milioane de unităţi, o scădere de 9,2 procente de la cele 320,8 milioane de unităţi vândute în aceeaşi perioadă a anului trecut. Conform analizei TrendForce, această scădere a fost mai mare decât cea preconizată şi a fost agravată de cererea sub aşteptări a pieţei chineze.
Compania Samsung a reuşit să-şi recucerească locul fruntaş în topul producătorilor de smartphone-uri şi şi-a adjudecat 27,8 procente din totalul vânzărilor globale. Performanta este cu atât mai impresionantă în condiţiile în care aceasta analizează datele colectate până la finele lunii martie, neincluzând astfel vânzările noilor Galaxy S6 şi Galaxy S6 Edge. În trimestrul precedent, Samsung s-a văzut ajunsă din urmă de rivalul Apple, însă americanii nu au reuşit de data aceasta să cucerească decât 19,9 procente din totalul vânzărilor.
Compania Huawei a profitat de scăderea vizibilă a performanţei conaţionalilor de la Lenovo şi, deşi a cucerit doar o zecime de procent, s-a văzut propulsată pe locul al treilea cu o cotă de vânzări de 7 procente. Cota de piaţă a companiei LG a crescut şi ea cu aproape un procent, sud-coreenii ocupând acum locul patru în topul producătorilor. Pierzătorul din Top 5 a fost Lenovo, compania pierzând într-un trimestru mai mult de un procente din cota globală de piaţă.
Conform prognozelor TrendForce, Apple nu va mai reuşi să pună probleme celor de la Samsung până în momentul lansării viitoarei generaţii iPhone. Analiştii TrendForce estimează că Samsung va vinde circa 80 de milioane de smartphone-uri în cursul celui de-al doilea trimestru al acestui an, 20 de milioane dintre acestea urmând să fie doar noile Galaxy S6 şi Galaxy S6 Edge, în timp ce Apple va reuşi să vândă circa 45 de milioane de unităţi.