Imediat după lansarea noului terminal iPhone 5, Apple s-a lovit de plângerilor utilizatorilor care au reclamat sensibilitatea exagerată a peliculei metalice care acoperă nouă carcasă din aluminiu dar şi, mai grav, de livrarea pe piaţă a unor terminal gata zgâriate. Dacă pentru prima problemă Apple a venit cu o pseudo-soluţie, care se poate traduce liber în „aveţi mai multă grijă de ele”, cea de-a doua problemă s-a soldat cu repercusiuni mai grave.
Conform Bloomberg, la finele lunii anterioare, Apple a cerut producătorului Foxconn să înăsprească standardele de calitate ale liniilor de asamblare şi împachetare pentru a preveni repetarea incidentelor. Aceasta măsură s-a soldat deja cu o greva a angajaţilor Foxconn, care au declarat pentru Bloomberg că procesul de producţie, de la fabricarea carcasei şi până la împachetarea produsului finit, se împiedică de sensibilitatea materialului carcasei. Acest lucru se soldează cu un număr suficient de mare de rateuri pentru a pune în pericol fluxul cerut de Apple. Mai mult, un raport neconfirmat afirmă că există sincope în fluxul de producţie al carcaselor care a determinat, în cel puţin o ocazie, întreruperea restului producţiei pentru o perioadă scurtă de timp. În consecinţă, această stare de lucruri s-a soldat deja cu o scădere a cotelor bursiere ale companiei.
Deşi a demarat impresionat, cu 5 milioane de unităţi vândute în primul weekend, vânzările terminalului iPhone 5 au început să scadă nu din cauza diminuării cererii, ci din cauza intermitenţelor procesului de fabricaţie Foxconn. Aceste temeri ale pieţei bursiere, care au declanşat deja revizuirea cifrelor probabile de vânzări pentru acest ultim trimestru al anului de la 57 de milioane la 49 de milioane de unităţi, au determinat şi o devalorizare a cotei acţiunilor companiei. De la maximul de 705$, atins în data de 19 septembrie, cotaţia a scăzut în prezent cu circa 9,5%, acest lucru determinând o scădere de 60 de miliarde a valorii de piaţă a companiei.