Chiar dacă situaţia la gama high-end nu arată prea rău, vânzările obţinute până acum cu modelul Note 9 fiind mai bune decât cele avute cu Galaxy S9 la momentul lansării, Samsung pare să dorească o mai bună apropiere de clienţii interesaţi de gama inferioară de preţuri a ofertei smartphone.
Cu siguranţă, Samsung resimte presiunea exercitată de producătorii asiatici tot mai activi în pieţele internaţionale, dorind să-şi asigure o bază de cumpărători fideli pe care să se poată baza şi în viitor. Potrivit declaraţiilor făcute de şeful diviziei Samsung Mobile, DJ Koh, compania va acorda mai multă atenţie produselor încadrate la gama mid-range, care de acum vor avea prioritate la implementarea de funcţii noi, rezervate în mod tradiţional pentru modele flagship. Ţelul este o mai bună satisfacere a cumpărătorilor tineri şi pasionaţi de tehnologie care nu dispun de bugetul necesar pentru achiziţionarea unui telefon scump, oferindu-le acestora mai multe motive pentru a alege un produs Samsung.
Mulţumită eforturilor susţinute depuse de producătorii asiatici dornici de afirmare, dispozitivele smartphone de la gama mid-range pot oferi în prezent o experienţă de utilizare comparabilă unui model flagship livrat de brandurile consacrate, tot mai mulţi cumpărători întrebându-se dacă mai are rost să cheltuie sume de 1000 dolari, sau mai mult, doar pentru eticheta unui brand cunoscut.
Totuşi, includerea mai multor funcţii avansate nu poate anula decalajul la partea de hardware, disponibilitatea unor producători ca Huawei şi Xiaomi pentru a oferi dotări hardware superioare la preţuri competitive fiind un aspect pe care Samsung continuă să îl neglijeze. Deşi justificată prin nevoia de a separa cât mai bine oferta de telefoane high-end de produsele aflate la gama inferioară, strategia Samsung de a livra mai multe funcţii noi fără a duce şi dotările hardware la nivelul competiţiei lasă deschisă o vulnerabilitate cât se poate de evidentă. Pentru a rămâne relevant în contextul unei pieţe smartphone tot mai competitivă, Samsung are nevoie să lupte cu toate armele, folosindu-şi resursele pentru a livra inovaţii atât la partea de software, cât şi cea de hardware, indiferent de preţ.