Odinioară unul dintre cei mai celebri şi strălucitori producători de smartphone-uri, HTC se află într-un impas dramatic care îi afectează profiturile, cota de piaţă şi şansele de supravieţuire pe o piaţă atât de dură. În mod tradiţional un producător de telefoane performante şi modele intermediare mai bine făcute dar şi mai scumpe, HTC intenţionează să-şi schimbe însă diametral strategia şi să se axeze pe modelele ieftine mai accesibile.
După cum ştim deja, HTC s-a lovit de primul trimestru în care a înregistrat pierderi de la fondarea sa din 1997 până acum, acest neplăcut eveniment fiind punctul culminant al unei decăderi constante care a început în 2011 şi care s-a soldat cu pierderea a 90% din valoarea bursieră a companiei. Mai mult, prognozele companiei pentru trimestrul în curs nu sunt deloc favorabile, veniturile estimate urmând să fie cu 33 de procente mai mici decât cele de anul trecut şi să se situeze sub aşteptările pieţei.
Deteriorarea situaţiei financiare şi o cotei de piaţă a fost însoţită de plecarea unor oameni-cheie, concedieri, diminuarea echipelor de design sau producţie şi pierderea parteneriatului cu Beats Audio. În aceste condiţii, Peter Chou, directorul executiv şi co-fondatorul companiei, a anunţat că a renunţat la o parte din atribuţiile de conducere pentru a se concentra asupra dezvoltării de noi produse, iar această schimbare se va materializa prin reorientarea către sectorul telefoanelor Android ieftine.
Acesta este pasul pe care HTC ar fi trebuit să-l facă de foarte multă vreme, piaţa terminalelor ieftine neoferind o marjă ridicata a profitului dar fiind o sursă importantă şi constantă de venituri pe care s-au ridicat companii precum Huawei sau ZTE. Cu ajutorul viitoarelor modele accesibile pe care le va lansa, HTC va încerca să atace pieţele cu putere mai mică de cumpărare dar cu un număr impresionant de utilizatori Android precum China şi America Latină, iar acest lucru i-ar putea ajuta să redreseze declinul de astăzi.
Oficialii HTC au lăsat să se înţeleagă că schimbările de strategie vor putea fi văzute începând cu primul trimestru al anului viitor. Cei care sunt însă atraşi de modelele puternice precum actualele vârfuri de gamă One sau One Max s-ar putea întreba dacă HTC va mai dispune însă de suficiente resurse financiare şi umane pentru a continua să activeze cu aceeaşi constanţă şi pe piaţa terminalelor de vârf, mai ales în condiţiile în care Peter Chou a lasat să se înţeleagă că taiwanezii vizează şi o reîntoarcere pe piaţa tabletelor şi o intrare pe piaţa accesoriilor inteligent.