Întrucât nu avem încă date complete pentru trimestrul al patrulea, abia putem să ne facem o idee despre care au fost cele mai bine vândute telefoane din trimestrul 3 al anului. Compania de cercetare de piaţă Counterpoint a realizat un raport prin care a dezvăluit care au fost cele mai populare modele de smartphone-uri la nivel global în perioada iulie-septembrie, modele de la Apple, Samsung, Oppo, Xiaomi şi Huawei fiind predominante în acest clasament.
Chiar dacă iPhone 11 şi „fraţii” săi din gama Pro s-au dovedit a fi modele mai căutate decât cele generaţiile X şi XS, se pare că în continuare, iPhone XR este cel mai bine vândut telefon din lume, chiar şi la un an de la lansare. Acesta a fost ieftinit odată cu apariţia modelelor iPhone 11 şi a primit reduceri şi mai mari la nivel global odată cu Black Friday, Cyber Monday şi diversele campanii de reduceri de Crăciun. Conform Counterpoint, vânzările de iPhone XR au reprezentat 3% din totalul smartphone-urilor vândute în toată lumea. iPhone 11 este şi el în clasament, pe locul al cincilea, cu 1,6%.
Locurile doi şi trei sunt ocupate de Samsung, cu două modele de buget. Primul este chiar cel mai ieftin telefon al său, Galaxy A10, care a reprezentat 2,6% din totalul vânzărilor de smartphone-uri din trimestrul al treilea din 2019, în timp ce Galaxy A50 este pe locul al treilea, cu 1,9% din total. Acesta din urmă este un model ceva mai avansat, fiind soluţia plasată fix în centrul gamei de modele mid-range Galaxy A. Samsung mai are un loc ocupat în clasament cu Galaxy A20, pe locul al şaptelea cu 1,4% din total.
Oppo urmează pe locul al patrulea cu modelul Oppo A9 (1,6%), însă compania mai are încă două modele în acest clasament: Oppo A5s şi Oppo A5 pe locurile 6 şi 8, cu 1,5 şi 1,3% din totalul de vânzări de telefoane la nivel mondial.
Ultimele două locuri din acest Top 10 sunt ocupate de Xiaomi, cu modelul Redmi 7A, care a reprezentat 1,2% din totalul vânzărilor, în timp ce Huawei intră pe locul al zecelea, cu Huawei P30, care reprezintă „doar” 1,1%. Acest model este important în special pentru faptul că este unul dintre ultimele dispozitive high-end ale companiei care vine echipat cu serviciile Google din fabrică, iar în ultima perioadă a primit reduceri de preţ semnificative.
În total, aceste 10 modele de smartphone-uri reprezintă 17% din vânzările totale de smartphone-uri din trimestrul al patrulea. Totuşi, faţă de anul trecut, valoarea lor totală a scăzut cu 30%, fiind evidentă orientarea clienţilor către modele mai ieftine. Motivul pare să fie integrarea de funcţii avansate şi de componente performante chiar şi pe dispozitivele mid-range.