Galaxy Fold a fost amânat jumătate de an pentru ca Samsung să aibă timp în plus pentru a rezolva problemele de design ale modelului original, însă se pare că nici noul design nu este infailibil. Producătorul sud coreean a trimis din nou unităţi de review către presa de specialitate din SUA şi alte câteva ţări, unde telefonul intră la vânzare începând de astăzi, 27 septembrie. Se pare însă că unul dintre telefoanele de test, cel care a ajuns la Brian Heater de la TechCrunch, a cedat după doar o zi de utilizare, într-un mod nu foarte diferit faţă de ceea ce s-a întâmplat şi în urmă cu câteva luni.
Heater scrie într-un articol că după numai 27 de ore de utilizare, pe ecranul noului Galaxy Fold a apărut o pată de culoare, chiar în centru. Aceasta este zona unde ecranul se pliază, iar mai mulţi pixeli par să fie permanent aprinşi în diverse culori. Acesta spune că a folosit telefonul întocmai instrucţiunilor Samsung, fără apăsări prea tari pe ecran, fără să prindă alte obiecte între cele două jumătăţi ale ecranului atunci când este „împăturit” şi fără să îl scape. Totuşi, ecranul a putut fi stricat, chiar şi în utilizare normală.
În articolul de pe TechCrunch Heater spune că suspectează o cauză pentru apariţia acestor pixeli morţi. Se pare că de câteva ori, acesta a folosit degetul mare pentru a grăbi procesul de pliere, apăsând în zona respectivă. Acest lucru ar putea duce la distrugerea panoului OLED care s-a dovedit deja că este extrem de fragil, o simplă particulă de praf sau o înţepătură fiind de ajuns pentru a-l strica iremediabil.
Samsung a cerut telefonul înapoi şi îl trimite în Coreea de Sud pentru a fi analizat în laborator pentru a identifica cu certitudine cauza. Totuşi, acest lucru nu este încurajator pentru un astfel de dispozitiv, având în vedere preţul său, faptul că display-ul este acoperit de o asigurare doar pentru primul incident, care oricum costă 150 de dolari pentru reparat şi abuzul pe care un smartphone îl îndură zilnic. Cel mai probabil, reparaţiile pentru Galaxy Fold în afara garanţiei vor fi extrem de costisitoare, însă Samsung nu a dezvăluit preţurile exacte.
Cel mai probabil însă, o reparaţie de acest gen, pentru pixeli „morţi” pe ecran, ar fi totuşi acoperită de garanţia standard, fără cost suplimentar. Chiar şi aşa, rămâne de văzut cât de răbdători vor fi utilizatorii de Galaxy Fold de-a lungul vieţii dispozitivului, dacă vor trebui să meargă de repetate ori la service pentru a avea un smartphone funcţional.