Xiaomi este un fabricant de telefoane mobile care activează în piaţa din China, unde este apreciat pentru oferta smartphone ce include şi modele high-end, oferite la preţuri nu mai mari de 400 dolari. După ce a cucerit cu succes piaţa chineză, Xiaomi îşi anunţă planurile de extindere la nivel global, având ca ţintă un volum anual de 15 milioane dispozitive livrate.
Spre deosebire de producătorii smartphone consacraţi, care pe lângă investiţii făcute în activităţi de cercetare şi dezvoltare ajung să cheltuie sume importante pe campanii de promovare şi prezenţa în magazine retail, Xiaomi foloseşte o strategie care elimină practic aceste costuri. În loc să apeleze la magazine partenere care să intermedieze vânzarea, Xiaomi a optat pentru o strategie de vânzare directă, în care produsele sunt oferite direct utilizatorilor finali prin intermediul unui magazin online propriu.
Alegând să nu investească aproape nimic în campanii de promovare, vanzare şi puncte de desfacere retail, Xiaomi reuşeşte să aducă pe piaţa chineză modele smartphone cu dotări de top şi personalizate cu o variantă proprie a sistemului Android, la preţuri ce nu depăşesc 400 dolari.
Potrivit CEO-ului Bin Lin, Xiaomi îşi va extinde aria de acoperire şi în afara pieţelor din China, Taiwan şi Hong Kong, ţintind către un volum de 15 milioane dispozitive livrate anual către cumpărători din întreaga lume. Rămâne însă de văzut dacă strategia folosită de companie pentru piaţa chineză va da rezultate şi în regiuni ca Statele Unite şi Europa, unde producătorii de dispozitive mobile se bazează pe parteneriate strategice încheiate cu operatorii de telefonie şi campanii de promovare agresive pentru a-şi face cunoscute produsele.