Foarte apreciate pentru raportul excelent calitate-preţ, telefoanele Xiaomi din gama Redmi sunt de ceva timp garnisite cu reclame care apar direct în interfaţa MIUI şi a aplicaţiilor de sistem, fără ca utilizatorii care au plătit deja pentru telefonul achiziţionat să le poată dezactiva.
Potrivit Xiaomi, afişarea de reclame în interfaţa MIUI are scopul de compensa preţul de achiziţie redus şi costurile dezvoltării la partea de software, servind ca un mijloc alternativ de finanţare pentru companie. În mod predictibil, consumatorii atraşi fără voia lor în noua schemă de monetizare prin reclame nu au fost deloc încântaţi, criticile primite forţând Xiaomi să amelioreze reţeta înlăturând din interfaţa MIUI reclamele care afectează experienţa de utilizare.
Nu este clar dacă publicitatea negativă a afectat atât de mult vânzările de telefoane Redmi încât să anuleze câştigurile obţinute prin afişarea forţată a reclamelor, însă Xiaomi anunţă o „rectificare comprehensivă a reclamelor de sistem”, cu scopul îmbunătăţirii experienţei în utilizare. Însă de departe, cea mai mare concesie oferită consumatorilor nemulţumiţi este includerea unui buton care permite dezactivarea globală a reclamelor afişate în interfaţa MIUI şi aplicaţiile de sistem.
Pornind de la premisa că un număr suficient de mare de utilizatori fine nu sunt deranjaţi de reclamele afişate, sau ştiu că acestea pot fi dezactivate, includerea noului buton la secţiunea Settings->Privacy Protocol->System Tool Ads rezolvă dintr-un foc nemulţumirile utilizatorilor cei mai vocali, lăsând altfel neatins sistemul de monetizare dorit de Xiaomi.
Secţiunea System Tool Ads apare deja în ultima actualizare MIUI 10 Beta şi va fi prezentă pe toate dispozitivele actualizate la versiunea MIUI 11.