ZTE a încercat în ultimii ani să pătrundă pe piaţa din vest cu dispozitive puternice la preţuri mai mici decât ale concurenţei, dispozitivele Axon şi Nubia fiind printre cele mai interesante din categoria „premium de buget”. Se pare însă că strategia nu a funcţionat, iar acum producătorul chinez anunţă un parteneriat cu Taboola, un furnizor de conţinut online, care va consta în instalarea unei aplicaţii de ştiri pe dispozitivele sale.
Taboola este cunoscut în spaţiul online ca un sistem de distribuţie de articole, în principal cu titluri atractive, care să convingă utilizatorii rapid să dea click. Modelul de business Taboola este monetizarea reclamelor afişate pe articolele respective, plătind la rândul său publicaţiile sau companiile care integrează acest sistem în site-ul sau dispozitivul său în funcţie de click-urile generate.
Integrarea unei aplicaţii de ştiri cu conţinut furnizat de Taboola pe dispozitivele ZTE ar putea aduce producătorului chinez mulţi bani în plus pe lângă costul telefonului, în cazul în care utilizatorii vor folosi des aplicaţia. Cu siguranţă însă, aplicaţia va putea să atragă atenţia prin notificări. Mai mult, în locul Google Now, la o glizare de la stânga la dreapta din meniul principal, va fi disponibil un flux de ştiri cu articole Taboola, lângă starea vremii şi alte reclame.
Aceasta nu este prima dată când vedem integrarea de conţinut plătit sau reclame pe smartphone-uri, Amazon oferind variante mai ieftine ale unor dispozitive de buget, care afişau reclame pe ecranul de blocare. Dezavantajul în cazul de faţă este faptul că Taboola poate fi şi o sursă de „fake news”, conţinutul publicat pe platformă rareori fiind verificat.