Televizoarele 4K (Ultra HD), a căror rezoluţie este de patru ori mai mare decât cea a modelelor Full HD, au reprezentat 14% din piaţa locală anul trecut. În 2015, piaţa locală de televizoare s-a situat la circa un milion de unităţi, în valoare de peste 300 milioane de euro.
„În 2014, segmentul UHD a reprezentat circa 5-6% din piaţa locală de televizoare, iar anul trecut procentul a crescut la 14%. Creşterea este foarte mare şi se datorează în principal scăderii preţului. Treptat, modelele UHD vor lua locul modelelor Full HD”, a spus Sorin Spînu, directorul diviziei de consumer electronics în cadrul LG România.
Vânzările locale ale companiei sud-coreene au crescut anul trecut cu aproape 200% pe segmentul UHD din punct de vedere cantitativ şi cu 143% din punct de vedere valoric. Rata de creştere este foarte mare, dat fiind că nivelul pieţei a fost foarte redus în 2014, acesta fiind de altfel anul în care tehnologia UHD a a fost introdusă în piaţă pe scară largă.
În primele patru luni ale anului, vânzările modelelor UHD au reprezentat 26% din totalul livrărilor de televizoare LG pe plan local ca număr de unităţi şi circa 32% ca valoare a vânzărilor.
„Estimăm că ponderea UHD va continua să crească şi ca în doi ani modelele cu rezoluţia 4K să fie mult mai vândute decât cele Full HD”, a punctat Spînu.
:format(webp):quality(100)/https://www.go4it.ro/wp-content/uploads/media/2/84/2003/15553142/1/lg-b.jpg)
Potrivit datelor LG, până în 2017 segmentul UHD va genera jumătate din valoarea pieţei de televizoare la nivel european, tendinţă care se va manifesta şi în România.
Reprezentanţii companiei sud-coreene anticipează că ponderea vânzărilor de televizoare 4K în totalul pieţei de profil va fi cuprinsă între 20 şi 25% anul acesta, urmând să depăşească astfel 70 de milioane de euro în condiţiile în care valoarea totală a vânzărilor de TV-uri va ajunge la 350 milioane de euro, conform propriilor estimări.