Trăim într-o eră în care Internetul a devenit cel mai important şi rapid canal de informare, iar producătorii de televizoare ştiu asta. De ce menţionez de televizoare şi nu de altceva? Păi, dacă stau un pic să mă gândesc, ele au reprezentat (începând din anii ’70) cel mai influent canal media (ştiri şi divertisment), impactul vizual fiind mult mai puternic decât vorbele bine tălmăcite ale jurnaliştilor din presa scrisă.
Firesc, era şi normal ca televizoarele să capete valenţe multimedia. Doar nu credeaţi că vom mai sta încă 50 de ani pe rudimentarul teletext (ca sursă secundară de informare)? În niciun caz, de ceva vreme avem la dispoziţie televizoare cu acces la Internet. Le găsiţi de vânzare în orice magazin de electronice şi IT sub denumirea generică de “Smart TV”.
Preţul unui Smart TV nu depăşeşte cu mult pe cel al unui LCD / LED fără facilităţi de conectare la Internet. În aceste condiţii, tentaţia de a achiziţiona un televizor inteligent este mare. Există însă câteva aspecte ce merită puţin studiate înainte de a lua o decizie.
Ca orice invenţie aflată în primele faze de dezvoltare, Smart TV-ul nu este încă matur. În funcţie de producător, pot exista anumite limitări şi inconveniente: interfaţă greoaie, browser lent şi fără suport Flash, necesitatea de a avea un cont suplimentar pentru accesul la anumite servicii etc.
Pentru a îmbunătăţi experienţa per ansamblu, au fost lansate şi accesorii care să ne ajute să navigăm mai uşor pe Internet de pe TV, inclusiv suport pentru tastatură şi mouse.
Toate acestea trebuie însă verificate înainte de a comanda un Smart TV. Fără să facem reclamă, trebuie spus că, în momentul de faţă, Samsung a acordat o atenţie mai mare la implementarea acestei platforme, iar rezultatele se văd: ultimele două generaţii de televizoare inteligente Samsung (seria 6 şi seria 7) prezintă o interfaţă modernă şi cu o mulţime de facilităţi hardware şi software bine puse la punct:
Facilităţi apropiate oferă şi ceilalţi doi mari producători, Sony şi LG. Din experienţa practică însă, partea de Internet este ceva mai slab implementată.
Oferta de pe piaţa din România include televizoare inteligente accesibile, cu preţuri ce pleacă de la aproximativ 1600 de lei, dar şi produse scumpe care merg la sume de peste 10.000 de lei, în cazul TV-urilor cu panouri şi tehnologii de ultimă generaţie.
Iată mai jos câteva recomandări, în funcţie de buget.
Samsung LED TV 26EH4510 – 1649 Lei
Sony LED TV 3D cu funcţie Internet TV (Sony KDL32EX720BAEP) – 1999 Lei
Samsung LED TV 40EH5450 – 2549 Lei
Philips LED TV 42PFL4007H/12 – 2999 Lei
LG LED TV 42LM620S – 3699 Lei
Samsung LED TV 46D6000 – 3999 Lei
Acestea sunt câteva recomandări cu caracter orientativ. Pentru a face o alegere bună, mergeţi în showroom-uri şi testaţi la faţa locului funcţionalitatea Smart a televizorului de care sunteţi interesaţi. Câteva lucruri de care să ţineţi cont: