Un fapt bine cunoscut pasionaţilor de autoturisme, achiziţionarea unui model de vehicul aflat la prima generaţie poate fi o aventură costisitoare, luând forma unui lung şir de vizite la centrul de service pentru remedierea unor defecte de fabricaţie şi erori de proiectare pe care producătorul auto nu le-a descoperit în etapa de testare. Iar când produsul în cauză este vehicul atât de complex precum noul SUV Audi E-Tron, descoperirea post-lansare a unor probleme mai mici sau mai mari este aproape garantată.
Una dintre cele mai mari temeri pentru cumpărătorii de vehicule electrice este fiabilitatea acumulatorilor, componentă solicitată intens în timpul procesului de încărcare, vulnerabilă la extreme de temperatură şi foarte costisitor de reparat sau înlocuit.
Din fericire pentru producătorul auto german, problema strecurată la acumulatorii modelului Audi E-Tron a fost descoperită destul de timpuriu şi afectează aproximativ jumătate dintre vehiculele comercializate în Statele Unite. Potrivit explicaţiilor oficiale, rechemarea în service emisă pentru 540 de vehicule vizează remedierea unui traseu de cablaj care permite pătrunderea de umezeală în carcasa acumulatorului, riscând producerea unui incendiu prin scurtcircuitarea celulelor li-ion găzduite acolo.
Până acum, inginerii Audi au documentat 5 incidente în care pătrunderea de umezeală a declanşat alerta “battery fault light” la bordul vehiculelor E-Tron, însă fără a cauza un incendiu sau rănirea ocupanţilor.
Producătorul auto estimează că va avea până în luna august un remediu pentru problema apărută, aplicat chiar din fabrică. Între timp, vehiculele Audi E-Tron vor continua să fie livrate cumpărătorilor, defectul de fabricaţie fiind corectat la un centru de service înainte de predarea finală.
La nivel global, nu există indicii cum că vehiculele electrice ar fi mai predispuse la incendii decât cele echipate cu motoare termice. Cu toate cestea, orice incidente apărute ajung rapid în atenţia publicului şi sunt mediatizate intens, incidente izolate fiind raportate şi la alţi producători, precum Tesla, Jaguar şi startup-ul EV NIO.